måndag 28 november 2011

Dokumentärer

Vi såg en dokumentär i skolan idag.
Den andra dokumentären på en vecka.
Jag har jätte svårt att koncentrera mig på vissa dokumentärfilmer.
Jag är alldeles för otålig och det känns ofta som om det inte händer något.
Bara ett gäng olika människor som sitter i varsitt kontor och säger i princip samma sak fast med olika ord.
Därefter ett gäng nostalgiska minnen som ska få tittaren att förstå vilken fantastisk människa den dokumenterade var och bla bla.. Jag gör precis som när jag tittar på Twin Peaks. Gör allt annat än koncentrerar mig fullt på filmen. Jag blir bara trött och irriterad. Jag börjar fundera på hur jag skulle kunna klippa ner filmen till fem minuter och få ut det väsentliga och spara massa tid för tittaren. Är jag okulturell nu?

Borde kanske tillägga att jag faktiskt tycker att det finns bra dokumentärer.
Dokumentärer med mindre snack och mycket bananer.


Bilden har ingenting alls med texten att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar