lördag 5 november 2011

Babysjuka?

Jag brukar tycka att vänner som uttrycker babysjuka vid 20 års ålder är dumma i huvudet.
Kanske att jag tar i lite, men jag har aldrig någonsin känt någon form av "åh jag vill ha en bebis" känslan.
Inatt drömde jag att jag hade en bebis. En minibebis, sjukt söt och väldigt tyst som jag konstigt nog förvarade i en skokartong. Dessutom glömde jag bebisen överallt. Var i Thailand och glömde bebisen på skabbhotell. Åkte och hämtade den och den var fortfarande söt, tyst och glad.

När jag vaknade så hade jag såklart ingen bebis och jag måste erkänna att jag saknar plutten lite.
Men det blir ändå inga bebisar för min del på ett bra tag. Tur är väl det.
En mamma som glömmer och förvarar sin bebis i en skokartong är ingen bra mamma.

(Borde kanske tillägga att jag inte tycker på riktigt att 20-åringar med babysjuka är dumma i huvudet :P)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar