tisdag 8 november 2011

Aurora Karamzin

Just hemkommen från uppsättningen av Aurora Karamzin på Svenska Teatern.
Aurora Karamzin var kanske inte min typ av teater men å andra sidan en historisk upplevelse som var visuellt vacker och med duktiga skådespelare. Kanske lite för hektiskt innehåll för min smak och dessutom blev den lite "too much" när alla dog hela tiden. Jag fick känslan av att den saknade djup. Att den mer gick luddigt över historien utan att egentligen fördjupa sig i någon händelse.
Ändå helt sevärd och gav mig samtidigt lite av den finska allmänbildning som jag saknar, (hade ingen aning om vem Aurora var, och har just förstått vem Sibelius var).
Grattis Lina, Två finska lågstadiepoäng!

Nu tänker jag ägna eftermiddagen åt att lyssna på skräplitteratur (ljudbok) och storstäda mitt hem.
Få lite pli på tillvaron.
Lunch på Ysibaren. Gott - Men jag hatar koriander
Ysin
 Misstänker att vi sänkte medelåldern en aning med vår närvaro




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar