måndag 31 oktober 2011

Twin Peaks

Jag har förresten börjat titta på Twin Peaks.
Kände att det ingick i den allmänna allmänbildningen, Den delen av allmänbildningen man missat när man är född 1989.
En annan anledning att se serien är dess imponerande siffror på IMBD. Om det nu beror på att den är på riktigt bra eller om det beror på trogna fans och kultförklaring, det är frågan.
Jag menar, att titta på Rederiet är tydligen ganska "in" bland hipsters nu för tiden men det betyder inte att det är bra för det. Right?
Men Twin Peaks handling är till skillnad från Rederiet intressant, konstigheterna är spännande och musiken är orginell och går hand ihand med konceptet.


Det enda lilla som jag har svårigheter med är tempot. 
Jag är inte van vid långsamheter.
Att titta på en TV-serie som har samma speed som en 90-årig dam med rullator får mig att snabbt se mig om efter annat. Böcker, datorer, kalendrar, appar, vad som helst som får upp hastigheten.
Lite som när man går på Opera. Sångaren sjunger en grej och det räcker med att titta upp på texttavlan var femte minut för att inse att han fortfarande sjunger samma mening. 


Men, jag har än så länge bara klarat av ett halvt avsnitt. Den som lever får se.




1 kommentar:

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar