torsdag 20 oktober 2011

Broh goes Muminlandet

Min bror ringde och meddelade att han tänkte komma hit nästnästa helg.
Yes, Jag har verkligen saknat den mannen. Senast sågs vi i Paris och det var i juni.
Det blir så när man bor i ett annat land än sin familj. Ja, jag vet att jag har inte rätt att whinea.
Finland är ett grannland. Det tar endast en timme med flyget och ja, jag vet att vi har nästan samma tidzon. Lucky me. Men ändå om man nu får whinea en liten stund, så är det oftast ett ganska stort steg att ta sig dit. Man ska ha pengar, tid och inte massa annat trams för att lyckas. Så oftast ser jag min familj två gånger om året. Jul och Sommar. Okej pensionären till pappa träffar jag oftare, vilket jag verkligen uppskattar. Även om han tycker om att klaga på ostädade detaljer på landet:P

Men hur som helst, när Micke kommer hit så ska vi ha roligt. Inte som förra gången när han blev attackerad av ett gäng finlandssvenska flickor som slog honom. Alltså, han blev inte attackerad in a good way.
Nu ska vi gå på invandrarvänliga ställen.
Kanske Aussiebar? Kanske Bakers skumpa? Right?

Den enda som sen saknas är systern.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar