lördag 24 september 2011

Stannie, Montreal and New York


Min syster har flyttat till US and A. Rättare sagt till Stanford där hon ska spendera 5 år med att jobba på campusets starbucks. Nej, skämt åsido. Systern ska doktorera, (Thumbs up). Jag blir lite sugen på att hälsa på henne. Förra gången hon bodde på andra sidan atlanten våldsgästade jag henne för en hel sommar i Montreal. Jag jobbade på ett café och tjänade sisådär 55 kr i timmen svart och bodde ihop med 5-6 fransmän i ett radhus där alla inneboende saknade förmågan att städa.

Vi roadtripade ner till New York och tog färjan till frihetsgudinnan men hamnade på long island, (heter det så?) istället. Vi utforskade Montreals takterasser, firade midsommar ensamma i en park och hängde i Johannas huspool. 

Så småningom borde jag ta mig en repris till Americano. Kanske sommarjobba på starbucks... nja.















1 kommentar:

  1. Hej vännen! Ja kom och hälsa på! Jag dör här! Stanford är som en enda stor semesterby med enbart folk i nedre 20-års åldern. Puss

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar