söndag 19 juni 2011

Sunday Bloody Sunday

Great, det ösregnar ute och internet fungerar endast periodvis.
Tycker ändå att söndagar, (är det söndag idag?) oftast brukar vara ganska lugna och emellanåt tråkiga.
Här är det allt annat än tråkigt. Jesus vänder sig i graven av bara tanken på alla hårt arbetande/festande människor.

Vi åker tillbaka i morgon och är framme i Svea tisdag omänskligt tidig morgon.
Sen åker jag tillbaka till Finland och struntar i att fira midsommar. Tror jag behöver en helg med rödvin, böcker, och lite filosofiskt stirrande på havet. Kommer ihåg Dennis "Havet" Andersson som åkte till Agia Napa på studentresa och lyckades stanna där en hel vecka utan att en enda gång se havet. Hur lyckas man med en sån sak? Sjukt.
Men jag ska sysselsätta mig med pensionärssysslor. Leka att jag är 67 och fundera på vilken olja gräsklipparen behöver. Det här säger jag i och för sig nu. Man vet aldrig med mig sen när det faktiskt är midsommar. Kanske att jag dansar som en galning runt någon midsommar stång och skriker Foo fighters låtar. Varför inte?

Nu ska jag försöka ladda upp ett klipp för sjätte gången idag. Går inte det så är det bara att försöka igen. Och igen.




1 kommentar:

  1. Äsch och jag som tänkte bjuda dig på midsommar partaj!

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar