tisdag 21 juni 2011

In love

Galet egentligen. Har varit i Frankrike, Finland, Sverige, Danmark och Tyskland på mindre än en vecka utan att det egentligen var meningen. 


Jag är en sån fjant när jag reser. Jag tänker alltid att "Ååååh, här vill jag bo!!"
Sen börjar fantisera om strandhus, penthouses, passande outfits och en inhemsk romans på det hela. 
Så under den här resan har jag "Åh Paris, randiga tröjor, baguetter, rödvin och balkong med utsikt" sen poff  "Åh Sverige är ju så fint och så hemma" sen några timmar senare "Åh Danmark, är ju så gulligt" .
Patetiskt. 
Jag kom just på mig själv med att leta lägenhet i Hamburg.
Lära mig tyska och skrika schuss (eller hur det nu stavas) till folk.
Ha skitfula flätor på huvudet och äta korv från lidl.
Okej kanske det här inte gäller alla länder. Polen skapade inga, "vill ha" tankar, 
Inte ens en liten. Nope, inga alls.
Tyvärr.



Här vill jag på riktigt bo. Kapstaden, Sydafrika


ps. Agnes, Jag vill komma messi:)

1 kommentar:

  1. Alltså hamburg lina!?
    minns när vi var i underbara greifswald på utbyte och du sa deine schwein till en dam på ett café i tron om att det var något trevligt...
    satsa på baugetter och paris. då kommer jag och hälsar på! puss din päls

    SvaraRadera

bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar